Штучний інтелект все більш активно входить у всі сфери нашого життя, й особливо професійне. Це потужний інструмент, який допомагає швидко й ефективно вирішувати багато задач.
Однак його використання також викликає цілу низку проблемних запитань, тому все більше професійних спільнот присвячують цьому увагу.
Так, 24 вересня представники нашої бібліотеки відвідали вебінар від компанії Clarivate «AI Literacy in Practice: A Library Perspective» – «ШI-грамотність на практиці: бібліотечний погляд».
Сьогодні амбасадорами ШІ-грамотності в академічному та науковому середовищі виступають бібліотеки. Вебінар був покликаний об’єднати бібліотечних і наукових фахівців, які у своїх установах працюють над створенням програм ШI-грамотності, щоб поділитися власним досвідом і напрацюваннями та обговорити практичні, орієнтовані на майбутнє підходи до того, як бібліотеки реагують на швидкі зміни у сфері штучного інтелекту.
Доповідачі представили реальні приклади того, як вони розвивають внутрішні знання, підтримують викладання та навчання, формують інституційні політики щодо ШI та сприяють розвитку професійних спільнот. Було розглянуто, як може виглядати ШI-грамотність в академічному середовищі: від просування етичного й креативного використання серед студентів до підготовки співробітників і викладачів до появи автономних ШI-інструментів.
Завдяки відкритому обговоренню та обміну досвідом учасники отримали практичні ідеї для підтримки власних ініціатив із розвитку ШI-грамотності й зможуть поставити свої запитання доповідачам під час сесії Q&A.
Ключові аспекти, що були розглянуті під час вебінару:
- Ключові поняття штучного інтелекту та їх застосування в академічних і наукових бібліотеках;
- Що означає ШI-грамотність для студентів, працівників і закладів — і яку роль у цьому відіграє бібліотека;
- Практичні стратегії розвитку навичок роботи зі штучним інтелектом і впевненості серед бібліотечних команд і користувачів;
- Підходи до формування довіри, прозорості та інновацій у використанні ШI-інструментів у бібліотечному середовищі.
Група спікерів була представлена викладачами й співробітниками різних університетів:
Джулі МакКолл — керівниця відділу академічних зв’язків (коледж) в Університеті Ковентрі. Почала досліджувати ШI у межах роботи в Групі з академічної доброчесності університету. Відтоді зосереджується на розробці рекомендацій для працівників і студентів щодо етичної та ефективної інтеграції ШI у навчальний процес.
Томас Кліфтон — викладач академічного письма в Центрі академічного письма Університету Ковентрі, відповідає за теми, пов’язані зі штучним інтелектом, академічною доброчесністю, розробкою ресурсів і воркшопів. Його дослідження зосереджені на етичному та ефективному використанні ШI-інструментів у письмі. Має ступінь PhD з англійської літератури Бірмінгемського університету.
Сьюзен Халфпені — заступниця директора бібліотеки Університету Абердіна. Значну частину кар’єри працювала на перетині бібліотечних та ІТ-сервісів, розробляючи програми цифрової грамотності й послуги цифрової академічної підтримки. Її інтереси охоплюють етику ШI, цифрову творчість та цифрове громадянство і добробут.
Джен БьортлсКелман — офіцер з цифрових навичок у сфері ШI в Університеті Абердіна. Має понад 11 років досвіду роботи у сфері вищої освіти. Раніше відповідала за цифрові навички в Роберт Гордон Університеті, співпрацюючи з Jisc, Adobe та LinkedIn Learning для створення зручних модульних рішень з підвищення кваліфікації для завантажених працівників. Зараз зосереджена на створенні ШI-лабораторій для студентів і співробітників Університету Абердіна.
Крістін Стоун — старша директорка з управління продуктами в Clarivate. Від 2001 року працює в Ex Libris над стратегічними дата-проєктами, бібліотечним пошуком і орієнтованими на користувача сервісами. У своїй нинішній ролі зосереджується на використанні генеративного ШI для пошуку та роботи з академічним контентом у рішеннях Clarivate для університетів і державного сектору. Вона захоплюється змінами в технологіях, масштабом доступних матеріалів і можливостями, які вони відкривають. Має дипломи з бібліотекознавства, інформаційних систем і історії та віддана ідеї навчання впродовж життя.
Модератор: Тім Ґіллетт, редактор Research Information.
Після доповідей організатори дали відповіді на запитання від учасників.
Запис вебінару розміщений у відкритому доступі, тому всі зацікавлені можуть з ним ознайомитися й отримати корисну інформацію.
(Підготовлено за матеріалами сайту https://www.researchinformation.info/webcast/ai-literacy-in-practice-a-library-perspective/ )