Планові видання від інституту педагогіки НАПН

Інститут педагогіки НАПН України надіслав нам посилання на планові видання відділу історії та філософії.

Це монографія «Філософсько-педагогічна думка України (друга половина ХІХ-ХХІ ст.): аспекти ретроаналізу націєтворення» та хрестоматія «Філософсько-педагогічна думка України (друга половина ХІХ-ХХІ ст.): аспекти ретроаналізу націєтворення». Видання є розвитком ідей, висловлених учасниками Всеукраїнської науково-практичної конференції «Історія та філософія освіти в незалежній Україні: освітні й освітньо-філософські аспекти формування історичної пам’яті» (від 20.06.2025 р.).

В анотації до монографії зазначено: «вперше крізь творчі рефлексії українських освітніх діячів, учених і літераторів цілісно репрезентовано соціокультурний феномен національної освіти України як чинник національного державотворення (період другої половини ХІХ – початку ХХ ст.) й реального втілення ідеї української державності (кінець ХХ – початок ХХІ ст.), що дало авторам видання підстави для систематизації й актуалізації філософсько-педагогічної спадщини як питомого підґрунтя формування національної ідентичності у сучасних споживачів наукової продукції. Висвітлено шлях випрацьовування й розвитку у творах українських інтелектуалів національної ідеї як осердя національної філософії освіти і педагогіки, соціально-антропологічних й антропоцентричних ідей щодо освіти і виховання громадян-українців, ідеї кордоцентризму як архетипного виміру буття українців, відображених у філософсько-педагогічних і мистецьких творах. Матеріали монографії призначено для використання у лекційній діяльності ЗВО, ЗСЗО, ІППО України, оновлення змісту освітніх й освітньо-наукових програм у ЗВО та ІППО України, а також у дослідницькій роботі науковців, здобувачів ступеня PhD, учителів, майбутніх освітян».

У свою чергу, хрестоматія репрезентує «тексти-першоджрела (або уривки з них) українських учених, громадсько-освітніх діячів і педагогів, літераторів, що вперше цілісно відображають шляхи випрацьовування й розвитку ними (в межах України та діаспори, протягом другої половини ХІХ ст. включно до перших десятиліть ХХІ ст.) національної ідеї як осердя національної філософії освіти і педагогіки, а головне – як важливого чинника національного державотворення. Першоджерела доповнено біографічними довідками про авторів і примітками. Зміст видання спрямовано на формування і поглиблення у споживачів наукової продукції національної самоідентифікації, почуття патріотизму, модернізації їхнього культурно-історичного знання й фахового світогляду, розуміння історичної пам’яті як поля ідейного змагання у гібридній війні. Використання матеріалів хрестоматії (у комплекті з однойменною монографією) призначено для збагачення й оновлення лекційних курсів у закладах загальної середньої, передвищої й вищої освіти та в інститутах післядипломної педагогічної освіти України, Матеріали стануть в нагоді також у дослідницькій роботі науковців, здобувачів ступеня PhD, учителів, майбутніх освітян».

Познайомитись з виданнями можна в бібліотеці нашого університету, а також за посиланнями:

Монографія «Філософсько-педагогічна думка України (друга половина ХІХ-ХХІ ст.): аспекти ретроаналізу націєтворення»;
https://undip.org.ua/library/filosofsko-pedahohichna-dumka-ukrainy-aspekty-retroanalizu-natsiietvorennia/

Хрестоматія «Філософсько-педагогічна думка України (друга половина ХІХ-ХХІ ст.): аспекти ретроаналізу націєтворення» https://undip.org.ua/library/filosofsko-pedahohichna-dumka-ukrainy-u-konteksti-natsiietvorennia/